Något viktigt.

Det är så härligt att bli glad för något litet!

När jag svängde in på parkeringen efter att ha varit på cellgruppen
i Bygdeå ikväll mötte jag Magnus, som alltså var min handledare när
jag var på Umeå C, i sin servicebil. Och när jag hade parkerat ringde han
och vi pratade litegrann. Det var nämligen så att han skulle fixa en kurs
som jag ska gå och det var sagt att den skulle vara i veckan men det
blev inget för att han ska fara på ett annat jobb. Men vi pratade om
lite andra saker också. Och det kändes bara så bra. Så härligt
att känna att han faktiskt bryr sig! Han är en väldigt bra både
handledare, elektriker och arbetskamrat må jag säga.

Jag har tänkt på det senast idag att det är väldigt viktigt med
en bra handledare. En som fixar så att man faktiskt har något att
göra och inte bara står och tittar på. En som förklarar och hjälper en
att klara av nya saker som man kanske aldrig gjort förut. En som
faktiskt berättar vad som ska göras och vad det finns för problem
och vilka lösningar det finns på problemet istället för att bara
stå och tänka för sig själv.

Jag har de senaste veckorna haft en handledare som inte är
"handledarsorten" men jag har bara tänkt att det är så att jag kanske
inte trivs just på den arbetsplatsen men i måndags fick jag vara med
några andra som det fungerar betydligt bättre med. Det känns riktigt bra!

Så, en bra handledare är viktigt.

Frågan är bara hur man hanterar det om man har en mindre bra en..


Kommentarer
Postat av: Erica

har haft en mindre bra handledare men man får härda ut och ta lite egna initiativ (inga vågade dock)

2011-10-04 @ 21:44:08
Postat av: Ida

Säg det till Magnus så han får veta! Det kommer göra hans dag! :)

2011-10-05 @ 15:01:52
Postat av: Micka

Sv: Hoooly crap! Det var..ganska många levlar. XD

2011-10-06 @ 08:07:56
URL: http://mikaelaisraelsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0