Turkey.

Nu är utlandsresan äntligen bokad! Efter många om och men. Vår ursprungliga plan med att flyga från Umeå sket sig ju då vi upptäckte tidigare i veckan att det inte fanns några resor kvar den tiden vi kunde åka. Så det blir att åka till Arlanda för att sedan åka vidare. Efter att ha kollat igenom ett par resor lät Tunisien mest lockande men vi insåg att det inte skulle gå eftersom vi inte vaccinerat oss mot Hepatit. Valet stod då mellan Bulgarien och Turkiet. Eftersom vår syster Linnea varit till båda ställena frågade vilket ställe hon skulle rekommendera. Hon sa Bulgarien, så vi började kolla på resor dit men kunde inte hitta någon som passade bra med flygen till och från Arlanda och som inte var svindyra. Vi började då titta på resor till Turkiet och till sist hittade vi en resa som passade bra.
 
Så nästa tisdag bär det av till Side i en vecka för sol, bad, chill, mat och lite shopping. Det jobbigaste är väl bara att jag måste jobba en hel vecka till nu.. Hoppas det går bra och fort! Här har ni i alla fall en bild på hotellet.
 
 
Någon som vet ungefär hur mycket fickpengar man bör ha med sig förresten?

Kommentarer
Postat av: Linnea

När jag var i Turkiet hade jag inte speciellt mycket pengar överhuvudtaget, men jag tror att det gick kanske 2000-2500 kr och då snålade jag rätt mycket!! I Bulgarien som var mycket billigare snålade jag inte alls och hade 3000:- i fickpengar, men klämde då ändå in ca 1000:- shopping i det;) nu i Prag så gick det kanske 4000:- på nio dagar, men där var det ju också billigt och där är det inräknat ca 1500:- shopping:P så jag skulle säga ta med ca 3000:- och behövs det mer så ta ut i stora uttag då det kostar att ta ut pengar! Växla tillbaka kan man ju alltid göra annats

Svar: Okej, ja jag har läst lite vad andra på internet har sagt också och det blev för ca 3500 kr!
Ellen Lundström

2012-07-01 @ 23:03:12
URL: http://Makeuptheworld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0