Lilleman.

Lill-Isak var hos mamma och pappa i helgen. Jag var ju
dock inte hemma så mycket men några fina citat fick jag i alla fall.
Jag, mamma, pappa och gamm-Isak satt vid köksbordet och så kom lill-Isak 
in och visade något han hade byggt med lego och så löd konversationen:
Mamma - Men vad duktig du är! Du har blivit så stor och duktig på att bygga lego.
Lill-Isak - Jamen, jag tackar jag! (med riktigt lillgammalt uttal)
 
Lite senare frågade jag honom:
E - Men Isak, vad önskar du dig i julklapp av mormor då?
L-I - Ska du inte fråga vad jag önskar mig av dig?
E - Jaha, vad önskar du dig av mig då?
L-I - Hmm.. en iPad!
 
Sen vet jag inte riktigt hur det kom sig men han satt
i alla fall och rimmade skorsten med Torsten.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0