Förvånande.

Hänt idag på jobbet: Jag stod på knä och arbetade med mitt och så kom en snickare in och sa "Ser bra ut det där" och jag tackade men fortsatte med det jag höll på med. Och han fortsatte med "Jag gillar när tjejer står på knä när jag kommer". (Fritt fram att gissa ålder på mannen, skulle vara intressant att höra hur gammal ni tror att han är)
 
Först hörde jag inte riktigt vad han sa så jag sa som inte så mycket till svar men sen stannade jag upp och hann tänka.. Vad sa han just? Mycket underlig situation det där ja. Skulle ha velat fråga honom vad han egentligen menade med det han sa men det är ju lite sent påtänkt.

Kommentarer
Postat av: Ida

Så äckligt mansgrisigt!! Ibland önskar man att man hade nåt slagfärdigt att komma med när nån uttrycker sig så förfärligt!! För sättas på plats förtjänar han. Huu... Då är det rätt lindrigt att vara världens sämsta fröken nån timme!

Svar: Ja, oftast kommer man ju på för sent vad man skulle ha kontrat med!
Ellen Lundström

2013-02-26 @ 21:24:48
Postat av: Ida

Fast att ställa sig upp och se människan i ögonen och på ett neutralt sätt fråga "hur tänkte du nu?" kan man komma ganska långt med en sån gång! Det skulle nog få ganska många att inse vad de sagt. Det är en sån lärarline som man kör med rätt ofta och den är väldigt användbar på både vuxna och barn. Himla avväpnande eftersom man inte kommenterar agerandet eller uttalandet utan försöker förstå det som döljer sig bakom. För antagligen tänker man inte så långt om man säger en sån sak! Ja, där kom dagens fröken-tips ;) presenterat av Ida

2013-02-28 @ 17:07:12
Postat av: Ida

Som för övrigt gjorde färdigt sitt introduktionsår idag så nu är den där fröken Lundström i Uppsala en riktig fröken ;)

Svar: Ojojoj, inte illa! Man får gratulera :)
Ellen Lundström

2013-02-28 @ 17:08:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0