Dålig recension.

Sista (förhoppningsvis) delen i följetången om bilen. Detta hände ju alltså i torsdags. Under fredagen gick jag och väntade på att de skulle ringa.. Klockan blev två och de hade fortfarande inte hört av sig så jag ringde dit. Kom till nån växel där de sa att de hade problem med telefonin och fick ett annat nummer. Ringde på det och där var det upptaget. Men ungefär en kvart senare ringde mekanikern upp.
 
Han sa att han hade varit iväg med bilen (den hade alltså startat då) och kollat programmeringen på nyckeln och det var rätt. Men han hade beskrivit problemet för dem där och de trodde att det var något med varvtalsgivaren (eller var det regulatorn?) till motorn. Så han hade bytt den. Han ringde alltså för att berätta att han (eller någon annan) trodde att de visste vad felet var och att han redan bytt delen utan att ringa och fråga mig först. Jag blev helt ställd. Men sa i alla fall att jag inte kunde komma och hämta bilen då eftersom vi skulle på afterwork på kvällen så jag fick behålla lånebilen över helgen.
 
I måndags tog jag med mig pappa på verkstan när bilen skulle hämtas. Direkt vi kom in visste mekanikern vilken nyckel han skulle hämta osv. har ju i princip blivit ofrivillig stamkund där. Sen fortsatte han och sa att "Ja.. nu får du ju betala för det här också." varvid pappa kontrade med "Varför då? Hon har inte beställt det här arbetet. Du skulle ha ringt henne och frågat först. Gett prisuppgift och frågat om hon ville att ni skulle byta den. Jag har kollat upp det här och man får inte göra såhär." Mekanikern svarar lite spydigt "Jaså, du har kollat upp det ja. Du vill hålla på din rätt?"
 
Ööh, dum fråga?! Och ja, ungefär så fortsatte diskussionen en stund. Mekanikerns svar grundades som på att han visste att det var vi som hade rätt men han tyckte att vi hade fel. Han sa det till och med. "Ja, jag tycker ju det här är fel men.." Och han drog upp exempel på saker som han tyckt att de hade ställt upp och varit schysta med. Typ att de stod för em bärgning. (Åh, tack för att ni betalade bärgningen av min bil som ni hade sönder?!) Och att de hade lånat ut sin lånebil till mig över helgen. Är inte det en självklarhet när man lämnar in sin egen bil på service?
 
Nä, sjukt dålig stil tycker jag! Kommer aldrig serva bilen där igen kan jag ju säga. Och om någon nu känner sig avskräckt och inte vill bli utsatt för samma sak så kan jag ju passa på att nämna vilken verkstad det är också. Bildesign, mekonomen bilverkstad på Ersboda i Umeå.

Kommentarer
Postat av: Josefine

Fick du betala eller vad hände då? :O

Svar: Jag fick betala för delen de bytte men fick arbetet gratis..
Ellen Lundström

2013-05-30 @ 07:04:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0